Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu vodorovná
VrábleHľadať
 
 

Poriadok v meste a detské ihriská

pridané 30.3.2009 12:16:19

HAVKOVIA - reakcia na p. Pištu

Teraz s vami úplne súhlasím.

Stanislav zo Žitavy


 
pridané 30.3.2009 10:37:13

kostolna

pravidlo č. 3 - zmazané. správca

Janko:-)


 
pridané 29.3.2009 21:07:32

archivácia

príspevky z januára nájdete odteraz v archíve.

správca


 
pridané 28.3.2009 07:54:40

re reakcia na Pištu

Prepáčte ozaj som neodpovedal na ten jeden bod. Osobne na mojho psíka ešte nikto nič nepovedal . Vo vchode máme troch psou a nikto s nimi ešte nemal problém . Všetci sa poznáme a nikto sa nebjí tomu druhému niečo povedať keď je dôvod. Ale vo vedľajšej bytovke je pes ktorý to urobý aj na schodoch , vo výťahu a pod. No tak tam to asi vporiadku nieje. No a Ms polícia? Už by mali schovať ukazováky a začať cálovať. Myslím si , že pokiaľ niekomu nesiahnete na peniaze tak sa nenapravý .

A ono je to všetko ozaj len o tolerancii a dodržiavaní písaných alebo napísaných pravidiel.
S pozdravom Pišta

Pišta


 
pridané 27.3.2009 21:42:14

kostolna

pravidlo č. 3 - zmazané. správca

Janka


 
pridané 27.3.2009 19:48:31

vetrolam

V areali Lucnica s.r.o. na Dyčke je od cesty vidiet kmene topolov velmi pekne drevo .
Ked toto su stromy po zivotnosti tak sory . Su to stromy ktore sa daju predat . Hnilé by sa nedali .

tt


 
pridané 27.3.2009 10:59:50

kostolna

Nedalo mi a bol som sa osobne pozriet na Kostolnu. Vyzera to tam ako v stredoveku (samozrejme az na ten satelit). Sa cudujem ze im dom nepadol este na hlavu. A ten neustaly krik, co odtial isiel. Odporucam vsetkym nech sa idu pozriet ako sa zije v 21. storoci

aladár


 
pridané 26.3.2009 12:42:22

Detské ihrisko

Dobrý deň. Chcela by som vedieť ako sa rozrátavajú finančné prostriedky na jednotlivé sidlíská. Myslím tým na nákup nových hojdačiek, domčekov a pod. Bolo by možné na sídlisko Kaška dať ešte nejaké domčeky, hojdačky či koníky. Veď vybavenie týchto pieskovísk je veľmi biedne, ide jar a deti sa určite k tomu potešia. ĎAKUJEM.

EK


 
pridané 26.3.2009 10:15:29

Havkáči - Pišta

vrele s vami súhlasím. a ešte niečo: keď si každý "pozametá pred vlastným prahom", problémy nebudú.

Gisel


 
pridané 26.3.2009 09:02:18

Kostolná ulica - list primátorovi

From: Juraj Andrla [mailto:juraj.andrla@gmail.com]
Sent: Thursday, March 26, 2009 8:59 AM
To: primator@vrable.sk
Cc: andrla.peter@emo.seas.sk; Andrla Juraj
Subject: Kostolná ulica

Vážený pán primátor,

po prečítaní vyjadrení pána Miklu vo Vrábeľských novinách k zdôvodneniu poskytnutia ubytovania v mestských nájomných domoch Rómom z Teliniec sme dospeli k názoru, že konal svojvoľne a v rozpore so záujmami obyvateľov Kostolnej ulice.Žiadame Vás aby ste preverili jeho konanie a zabezpečili, že Kostolná ulica sa nestane v budúcnosti azylom pre rôznych socialne problematických ľudí z iných miest a obcí.Ak ho nabudúce oslovia nejakí rozhádaní susedia napríklad z Luníka IX tiež im poskytne ubytovanie na Kostolnej ulici?
Pred nie veľa rokmi bol v mestských nájomých domoch na Kostolnej ulici zadržaný celoštátne hľadaný vrah.Toto sa dúfame už v žiadnom prípade nezopakuje.
Je zaujímavé, že odkedy sme sa začali nahlas sťažovať na neúnosný stav Kostolnej ulice, minimálne 7 ľudí sa prestalo na ulici vyskytovať.
Je to v krátkej dobe už druhý dôkaz o podľa nášho názoru svojvoľnom konaní mestských úradníkov na Kostolnej ulici.Zrejme ich nikto zodpovedne nekontroluje.

S pozdravom,

Juraj Andrla
Kostolná ulica

Juro Andrla, Kostolná ulica


 
pridané 25.3.2009 22:19:59

HAVKOVIA - reakcia na p. Pištu

- na to či sú vaši susedia nadšený z vašeho psíka ste neodpovedali !!!

Toho suseda vám nezávidím, no takéto problémy rieši predsa mestská polícia. :-)
,, Mám v byte psa a každé hov... zoberiem do reklamného letáku a nesiem ho veľakrát dobre ďaleko kým prídem ku smetiaku ,, To je chváli hodné, podla mňa ,keby sa venčilo na sid. Žitave medzi panelákom 1400 a potôčikom Žitava nemuseli by ste nič zbierať.
Väčšina psov sa venči na detskom ihrisku medzi 1400 a 1401.
TOTO TREBA ZRUŠIŤ !!!
- ,,Už ste niekoho osobne upozornili alebo sa angažujete len v rámci tejto diskusie? ,, Ja oslovím každého ( -ú ) majitela ktorý venčia tam kde nemajú. Aké sú reakcie ? Vždy sa tvária, ako keby som ich obaril, že čo sa starám, očo mi ide, .....
Mestská polícia: niekolko krát som ich kontaktoval ( a nielen kvôli psíčkarom ), musím povedať ,že VŽDY prišli za krátky čas, no boli podla mňa príliš mäkký.Skončilo to pri kontrole občianskeho preukazu a vztýčeným ukazovákom NO-NO-NO. A dovidenia.Bodaj by boli aj dopravný policajti taký zhovievavý.

Paneláky a detské ihriská boli postavené pre ludí, platia tu nejaké pravidlá, ktoré treba dodržiavať. Bývame len niekolko centimetrov od seba a nevieme sa ani pozdraviť, robíme si naschvály, ...
Trochu tolerancie a ludskosti by to chcelo páni a dámy a hlavne vaše detičky.
Odkaz pre m.políciu: je načase s týmto v.problémom niečo radikálneho spraviť. Držím palce.
Zdravím všetkých ludí, ktorý sa pokúsia tento problém riešiť.
Nebojtem sa osloviť človeka ktorý nedodržuje ,,pravidlá,, ( zákony )
DO POLEPŠENIA PRIATELIA

Stanislav zo Žitavy


 
pridané 25.3.2009 11:40:17

spravca a mazanie prispevkov

to, že tu príspevok s podobným názvom nebol, ešte neznamená, že príspevok nekomentoval predchádzajúceho prispievateľa! prosím, nabudúce čítajte pozornejšie ...
pravidlo č. 3 je tu na ochranu prispievateľov samotných, iste sa ešte pamätáte na nevkusné osočovanie z minulosti ...
pravidlo č. 3 je tu aj preto, aby sa diskusia "posúvala" dopredu a nie sa točila v kruhu dookola sa opakujúcimi reagujúcimi príspevkami
"tón príspevku" presne charakterizoval, v čom bolo porušené pravidlo č. 3. nemusel som na to upozorniť, príspevok však bol podnetný, tak som požiadal a jeho "prepísanie" aby neporušoval toto pravidlo a aby som ho mohol zverejniť. mimochodom, príspevok už je uverejnený na stránke v diskusnom fóre všeobecne, kam sa ho prispievateľ rozhodol umiestniť s odôvodnením v úvodnej vete.
rozhodne budem mazať príspevky, ktoré svojim komentárom dehonestujú ktoréhokoľvek prispievateľa, čím sa budem snažiť - presne, ako bolo myslené pravidlom č. 3 - udržiavať diskusné fóra v akej-takej slušnej rovine

správca


 
pridané 25.3.2009 09:33:28

Ladička.

pravidlo č. 3 - zmazané. správca

Milan Anta...


 
pridané 24.3.2009 19:17:34

Havkáči

Pre Stanislava zoŽitavy

Áno , kto chce odpadkový koš si nájde –ale , idem po meste za dospelím človekom ktorý si práve vyberie poslednú cigaretu , kráča vedľa odpadkového koša a predstavte si, nenašiel ho .Krabička letela rovno do trávnika:

Bol som v Bratislave na viacerých sídliskách a boli tam vyčlenené plochy na venčenie psov .
A čuduj sa svete aj veľká tabuľa na ktorej boli zavesené papierové sáčky a lopatky na zber exkrementov. Hlavné mesto náš vzor.

S tým toaletným papierom to je dosť dobrý for ale predsa napr . daň z nehnuteľnosti sa platí napr. preto lebo okolo vedie cesta ktorú treba udržiavať , svietia tam neony ...Tak isto daň za psa má svoje určenie...

Mám v byte psa a každé hov... zoberiem do reklamného letáku a nesiem ho veľakrát dobre ďaleko kým prídem ku smetiaku.

Či sú moji susedia nadšení z mojho psíka? Ja nie som nadšený z mojho suseda ktorý každý druhý víkend Ogrc...á celý suterén a nikto ho nedonúti to po sebe upratať.Porozbíja vchodové dvere... Kto by sa mal vyjadriť k držaniu takéhoto suseda? Poraďte.

Túlaví psi nie sú ani tak moc túlaví. Sú to psi chovaní vo dvore ale našli si dieru v plote lebo cítia fenu . . . A je ich dosť hlavne v noci. To mi verte.


Pravdu máte v tom , že nás ktorí zbierame hov...á je promile no treba naučiť aj tých ostatných . Ale ako ? Iba taký dotaz . Už ste niekoho osobne upozornili alebo sa angažujete len v rámci tejto diskusie?

Osobne som za to aby každý chovatel bol zodpovedný. No a ako tu niekto spomínal , že madam sedí na lavičke a pes to robí do piesku ....Tak keď nie osobne tak každý máme mobil ,
zavolám MS policiu a hneď ju riešia . Veď na to ich tu máme či nie?To volanie vas možno víde 20-30 centov.

Iba toľko .

Pišta


 
pridané 24.3.2009 18:15:08

Upr na kost c119

Chcem poziadat kompetentnu osobu aby zabezp dohlad nad ukoncenim uprat kost c113.Neni este v takom stave ako bolo slubene:zase zacinaju rozhadzovat plne vrecuska odpadkov za plot pozemku a popri tom su tam smetiaky!kanalizacia poklop tam neni aneni v povodnom stave je este znecistena odpadom.Dotiahnite svoj slub do konca -TREBA TAM OBCAS SA IST POZRIET MATE TO V PRAC NAPLNI -dakujem za pochopenie

obcan


 
pridané 23.3.2009 18:58:44

Stromy v meste

pravidlo č. 4 - zmazané. správca


 
pridané 23.3.2009 15:21:25

vrby

pravidlo č. 3 - zmazané. správca


 
pridané 23.3.2009 12:34:03

spravca a mazanie prispevkov

Rád by som upozornil správcu na zmazaný príspevok "vrby". Akým spôsobom bolo porušené pravidlo 3? Príspevok s týmto názvom tu predsa ešte nebol.

Chcem týmto správcu upozorniť na fakt, že sa nachádzame v Diskusnom fóre, čo zrejme vzniklo od slova diskusie, takže tretí bod pravidiel si odporuje zmyslu tejto rubriky.

Ďalej by som rád vedel v ktorom bode pravidiel sa určuje "tón" príspevku. V poslednej dobe ste takýchto príspevkov vymazali viac...

Ďakujem.
Môj "Tón príspevku": žiadosť

peter m.


 
pridané 22.3.2009 15:26:02

vrby

pravidlo č. 3 - zmazané. správca
(prosím, napíšte svoj podnetný príspevok iným tónom, aby ho bolo možné zverejniť)


 
pridané 22.3.2009 07:36:09

Stromy a zeleň v našom meste.

Ahojte všetci , chcem vedieť , aký je plán vysádzania stromčekov v našom meste...A či vôbec nejaký plán je...Ak nieje , "čo keby" sme plán vytvorili...Pre pekné miestami zelenkasté mestečko. Miestami závidím obyvateľom sídliska Kaška ich okolie...Tú zeleň...
back to the nature little bit

Milan Anta...


 
pridané 17.3.2009 21:32:29

HAVKOVIA - pokračovanie

reakcia na ,,občan mesta Vráble,,

- kto chce odpadkový kôš na ,,sáčok,, si určite nájde, je ich podla mňa dosť. Sáčky: že mesto by ich malo zabezpečovať a bla,bla ... To ako kedy mesto malo zabezpečiť toaletný papier každému občanovi čo platí dane.Trápny dôvod prečo po svojom ,,havkovi,, neupratovať.To hovienko sa dá chytiť aj s reklamným letákom :-)
- pes v byte nemá čo robiť - môj názor. Treba sa opýtať vašich susedov,či sú tiež nadšený z vašeho spoločníka ( štekanie od rána do rána v byte aj na chodbe )Ako by sa vám páčilo, keby som každé ránko prišiel k vašim bytovým dverám (alebo k autu) a vymočil sa ? K držaniu psa v paneláku by sa mali vyjadriť všetci spolubývajúci v danom vchode.
- túlavý psi - kolko ich je ? velmi málo proti ,,domácim,, - zbytočné sa o tom baviť
- havko na reťazi: tu sa rieši problém ludí ( hlavne detí ) a nie týranie zvierat, to je iná téma, iná diskusia
Musím priznať,že sú aj taký čo si po svojom havkovi upracú.No je ich asi promile zo všetkých.
Ja mám tiež rád zvieratá (hlavne psov), no nie keď sa to robí na úkor iných ludí alebo na úkor ich samých.

Stanislav zo Žitavy


 
pridané 17.3.2009 18:58:22

Mestsky urad

Az na oddelenie vystavby, na mestskom urade sa zda ze vsetci ochoreli na hluchotu a onemeli.

obcan mesta Vrable


 
pridané 17.3.2009 14:23:11

Re: likvidacia stromov

Nemyslite vazne, ze tie vrby pri Telianskom potoku su osetrene a zrezane na "hlavu"... nielenze vyzeraju priserne, ale o kratku dobu vyschnu a mesto bude mat dalsi "dobry" argument, preco aj zvysne pne odstrani. Takto ste odstranili prijemny tien, ktory sprijemnoval cestu aj detom zo skol popri potoku. Je mi z toho vsetkeho smutno a do placu, ako niekto z "vyssej moci"rozhoduje takymto sposobom o nasom uz nie az tak krasnom mestecku :-((.

Sona z Kasky


 
pridané 17.3.2009 13:19:13

To:Stanislav zo Žitavy

To čo tu opisujete, je pravda, no bohužiaľ musím konštatovať, že si to robíme sami - občania tohto mesta.
Nový zákon o držaní a podmienkach psov č. 282/2002, ktorý nadobudol účinnosť 1. júla 2002 o.i. hovorí aj o vodení psa, znečisťovaní verejných priestranstiev a tiež o priestupkoch. Z toho dôvodu Mesto Vráble schválilo VZN č. 02/2003 o podmienkach držania psov na území mesta vráble, ktoré nadobudlo platnosť 13.2.2003, v ktorom sa hovorí o evidencii psov, podrobnosti o vodení psa,...
Zároveň týmto VZN boli schválené miesta so zákazom voľného pohybu psov a vstupu psov a podrobnosti o znečisťovaní verejných priestranstiev ako aj sankciách. Nazáklade toho bolo osadených 10 ks košov na psie exkrementy a tabuľky s vyznačením voľného pohybu psov, ktoré však nevydržali veľmi dlho a zmizli.
Kontrolu tohto VZN prevádza Mestská polícia.

Čistenie pieskovísk prevádzame mesačne počas sezóny (od 15.4. - 30.9.) v kal. roku, 2 x prekopávanie s dezinfekciou a na začiatku sezóny sa prevádza výmena piesku.

Prípadné znečistenie pieskovísk "psíčkarmi" je potrebné hlásiť na MsP a tel. č. 159.

Stanislav Husár, st. , OŽPaV, MsÚ Vráble


 
pridané 17.3.2009 11:32:08

Koše na Kostolnú ulicu

Mesto by malo pristaviť smetné nádoby pred problémové domy natrvalo. Zabráni sa tým rozvážaniu odpadkov vo vreciach do okolia. Napríklad aj dnes, plné vrece skončilo v smetiakoch na Kaške. Cigáni to sem zvážajú káždý deň. Jednému vynadáme, príde druhý. Za peniaze, ktoré sa použili na problémové prístrešky, sa radšej mohli zaplatiť poplatky za smeti na x rokov dopredu. Ak sa postavia pristrešky všade, začnú to hádzať do potoka.

peter m.


 
pridané 17.3.2009 08:57:55

Kostolná ulica

Pretože vedenie mesta nám neodpovedá na naše pripomienky, bol poslaný ďalší dopis :

Vážený pán primátor,

V uplynulých 4 týždňoch sme Vás dva krát oslovili dopisom.
Predmetom bol katastrofálny stav Kostolnej ulice:
- domy v správe mesta, obývané tzv.neprispôsobivými občanmi, ktoré sú v dezolátnom stave
- smetisko za týmito domami,z ktorého je znečisťovaná celá ulica
- neopravené rozkopávky na ulici po ukladaní inžinierskych sietí
- pokus ubytovať na ulici ďalšie sociálne problematické rodiny

V týchto dňoch vidieť , že na základe týchto upozornení boli pristavené kontajnery a časť smetiska je odstránená ( nie celé, a obyvatelia domov v správe mesta, ktorí toto smetisko vytvorili, ho odmietajú ďalej likvidovať) .Je to ale len čiastkové opatrenie ktoré nerieši problém tejto časti mesta trvalo.
Očakávali sme od Vás odpoveď ako chce mesto riešiť Kostolnú ulicu , ale dodnes sme nedostali ani slovo.Aj my vieme že tento problém nie je možné vyriešiť zo dňa na deň, ale je tiež neakceptovateľné, aby naša iniciatíva zostala úplne bez odpovede.
Týmto dopisom Vám dávame najavo, že problém Kostolnej ulice nenecháme zaspať a budeme sa Vám pripomínať po celý zvyšok výkonu Vášho mandátu.
Vieme , že na Kostolnej je len malý počet voličov, ale ulicu vidia minimálne každú nedeľu stovky ľudí počas omší.Môžete si byť istý, že to nie je dobrá vizitka práce MsU pod Vašim vedením.

Na záver otázka:
Plánuje mesto vytvoriť z Kostolnej ulice štandardnú ,obývateľnú ulicu v centre mesta alebo nekontrolovateľný pérov?

P.S. Aj tento dopis bude uverejnený na stránke mesta.

S pozdravom,

Juraj Andrla
Kostolná ulica

Juro Andrla, KOstolná ulica


 
pridané 17.3.2009 08:38:26

psickarom

V radiu slovensko1 spominali ze len na jednom kosickom sidlisku sa na poplatkoch za psa vybralo 6 milionov sk. Budu pouzite na nakup vysavaca psich vykalov, doplnenie kosov a pravidelne doplnanie papierovych sackov na exkrementy. Co sa za poplatky psickarov urobilo vo Vrabloch? Zopar smetiakov bez sackov. Osvetovy clanok do novin by mohol par nezodpovednych postrasit, ale kto to dnes cita? V mojom okoli nikto.

blindy


 
pridané 16.3.2009 22:17:20

Za majitela psika

Som majitelom psa. Chovame ho v byte uz niekolko rokov. Zasadne s nim chodime von na prechadzku na voditku. Pes je miniaturneho vzrastu, ovladam ho voditkom, t.z nevykona velku potrebu do piesku, na chodnik.Do pieskoviska ho nepustam , a na chodnik mu to nedovolim. Mavam zvycajne vrecko na exkremty ale velakrat je mi zbytocne. Nehnevajte sa chodit s vykalom vo vrecku po milacikovi niekolko desiatok metrov k nadobe... no uznajte. Radsej by som navrhol na urcitych blokoch vyclenit urcite m2 na vencenie psov a na tejto ploche je kazdemu jasne ze to tam vykona iba pes.
Otazka prva :co s tulavym psom ktory potrebu vykona do pieskoviska?
Otazka druha:co s nevychovanym susedom , ktory vyhodi nedojedeny obed von z okna na travnik-kosti, odpad z kuchyne, hlavne pri baraku 1231 na zapadnej strane. Hlodavce a tulave macky a psy su tu castymi navstevnikmi.
Vzdy tu bude odpor medzi majitelmi psov a ich odporcami.
Otazka tretia: Co na to vravite pes uviazany na pol metrovej retazi po orechom,od cias steniatka az do neskorej staroby, v lepsom pripade s budou, v horsom lezi v blate a vo vlastnych vykaloch? Co je Vam milsie? Ten vo vlastnych vykaloch pod orechom v mraze, v palave letneho slnka, alebo ten na stvrtom poschodi vo svojom kosi v byte v teple a suchu opatrovany s laskou a nehou.
Exterm vesrus extrem.

obcan mesta Vrable


 
pridané 16.3.2009 21:51:43

google

pravidlo č. 4 - zmazané. správca

bTiKcdXniYVAZB


 
pridané 16.3.2009 20:12:00

opatrenia...

viete, netreba rozpravat len o ,,psíčkaroch´´ ale aj o tom či sa mesto nieako stara o inú hyginu ako napr. potkany. Nedávno som na sídl. Žitava stál pri jednom vchode a pri smetiakoch sa veselo prechadzal potkan. Tak isto ako aj psi aj tento tvor sa môže dostať k pieskovisku ale aj inde...
Chcem sa spítať či mesto niečo roby pre ich likvidáciu

korytnačka


 
pridané 16.3.2009 11:14:41

psie výkaly

Aj na sídl. Kaška je tento problém. Je tu viac a viac psov. Nehovorím, niektorí majitelia psov si aj upracú po svojom miláčikovi, ale sú aj taký, čo im je to jedno. Tiež som za to, aby sa niečo s tým robilo. A ak im niečo poviem , tak čo sa do toho starám.

EK


 
pridané 16.3.2009 09:47:15

pieskoviská

najrozumnejšie by bolo tie detské pieskoviská prikryť, pretože problém so znečistením sa stále opakuje. nie sú to len psy, ale aj mačky, ktoré tiež rady "kakajú" do piesku. potom nie je nič výnimočné, aby dieťa hrajúce sa v piesočku našlo "hovienko". býva tam dosť malých detí, aby sa s tým niečo robilo, ale si to ľudia musia potom aj postrážiť a nebáť sa upozorniť na to priamo dotknutých ľudí.

Gisel


 
pridané 16.3.2009 09:33:44

Venčenie psov.

Mestská polícia sa tomuto problému začína intenzívne venovať v týchto dňoch. Vo vrábeľských novinách bude zverejnené upozornenie pre majiteľov psov ale aj ostatných občanov. Bloková pokuta je až do výšky 33 €. MsP už nebude tieto priestupky riešiť pohovorom ako to bolo v minulosti, ale pristúpi k blokovým pokutám. Samozrejme sa zvýši kontrola nielen na s. Žitava ale aj v ostatných častiach mesta. Budeme radi ak aj občania v prípade, že uvidia podobné chovanie „ psíčkárov „ oznámia toto na č. 159. Ďakujem.

M.Trubíni, náč. MsP


 
pridané 16.3.2009 08:54:14

chov psov

Chcem poprosit, ci by sa nedalo chov psov v cinziakoch regulovat, trebars zvysenim poplatku za takehoto psa. Napriklad teraz v jarnom obdobi, ked je vonku blato, psik si pekne narobi na prizemi a prvom poschodi capky od blata, pripadne sa pri kvetinaci vycika a potom si ho panicka pekne v naruci donesie domov, vyumyva a pusti behat po byte. Nehovoriac o tom ze to iste sa deje aj vonku pri schodom do vchodu, detskom ihrisku atd... Hlavne, ze za dvermi bytu ma kazdy poriadok. A ked si tak panicka odide do prace, deticky do skoly, a ste nahodou doma na PN, este len to su zvuky. Sloboda zvierat by mala co robit. Myslim, ze mestska policia by toto nestihala kontrolovat, nie je to problem len sidl. Kaska. Ale riesit to uz treba.

JK


 
pridané 16.3.2009 08:01:38

likvidácia stromov

pán Mičech,

touto cestou Vám dávame na vedomie, že Mesto Vráble nemôže zastaviť likvidáciu zelene na sídl. Kaška, pretože sa o likvidáciu nejedná. Ide o bežnú údržbu zelene, v tomto prípade sa jedná o dreviny, ktoré sú v majetku a v správe Slovenského vodohospodárskeho podniku. Dlhé roky tento podnik nevykonával žiadnu údržbu zelene pri Telinskom potoku a tak sme veľmi radi, že po niekoľkoročnej snahe sa nám podarilo SVP "dotlačiť" k tejto údržbe, resp. orezaniu. Vŕby, ktoré sa tam nachádzajú boli v strašnom stave - vysoké percento preschnutej koruny, neošetrené trhliny a vysoký vek. Sme radi, že k takémuto zásahu vôbec došlo po niekoľkých písomných výzvach na základe podnetu nielen od poslancov, ale aj samotných bývajúcich na tejto ulici a rodičov detí, ktoré po chodníku vedúcom popod tieto vŕby chodia každý deň do školy. Postup prác bol odkonzultovaný s Mestom Vráble a SVP mali na toto orezávanie svojich ľudí, odborníkov s dlhoročnými skúsenosťami a podobne ako aj na mnohých iných miestach Slovenska. Vŕby sa bežne orezávajú na "hlavu", následne budú rezné rany ošetrené.
Verte, že pri minuloročných skúsenostiach s počasím predídeme možnej ujme na majetku alebo nedajbože živote.

Mgr. Šemeláková, odb. referent pre ŽP, Ing.Vladimír Pavlovič,ved.odd.ŽPaV


 

 

dnes je: 23.7.2019

meniny má: Oľga

podrobný kalendár

webygroup
ÚvodÚvodná stránka