Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu vodorovná
VrábleHľadať
 
 

Poriadok v meste a detské ihriská

pridané: 29.10.2007 (09:23:41)

Recyklačný odpad
Za zbernom dvore sa občan môže zbaviť všetkých druhov žiariviek a tiež elektronického odpadu.Ide hlavne o televízory, chladničky,práčky atď. Elektronický odpad podľa zákona musí odobrať predajňa kde elektronické zariadenie nakupujete.

vepos

pridané: 28.10.2007 (18:41:29)

Cyklodráha
Bude vybudovaná za ZŠ Lúky v smere na H.Oháj pozdlž rieky Žitava.Na jej začiatku je navozená hora zeme.

pridané: 28.10.2007 (12:29:30)

Byvali Biker
Kde tu ma byt 4x draha?Kde pri zitave?Inak ak chcete bikeri predam bycikel 4x autor a gang....

A gang pm 24

pridané: 27.10.2007 (11:39:28)

biker
Stačí si vyhrnúť rukávy a ideme na to.Zem je už navozená tak,že na čo čakať.Ak máte záujem,predpokladám,že o možnosti brigádovať zadara na tejto akcii Vám podajú informácia na výstavbe

pridané: 26.10.2007 (12:35:53)

správa stránky
vlastníkom stránky je mesto vráble. správca je tu "len" na to, aby stránka bola aktualizovaná, upravovaná a v poriadku. bez priamo položenej otázky na ňu ťažko dokážem inak odpovedať.
ak chcete komunikovať priamo s primátorom, bolo by vhodné stránku čítať pozornejšie a kliknúť si v ľavom menu submenu "horúca linka" ...

správca

pridané: 26.10.2007 (09:30:46)

Otázka
Chcel by som sa opýtať kedy bude dokoncená výstavba 4x trate pri žitave?

biker

pridané: 25.10.2007 (17:46:05)

otázka
Lba sa chcem opýtať,či je táto internetová stránka vlastníkom iba správcu alebo je tu pre všetkých občanov.Primátor nemá ani paru,aká žaba mu sedí na prameni.

názor

pridané: 24.10.2007 (22:57:29)

Recyklacny odpad
Rad by som vedel ako je to zo zberom el. odpadu. Pokial viem jedine miesto vo Vrabloch na zber uvedeneho odpadu je zberny dvor. Podla mojich informacii nie je mozne odovzdat tu vsetky druhy ziaroviek, ziariviek, ci monoclankov. Kazdy z nas plati ako kupujuci tzv. recyklacny poplatok. Napr. u jednej klasickej ziarivkovej trubice je to vraj 10,-Sk a to asi bez DPH. Vsetka cest ze mesto, asi ako jedine zbera tento odpad, ale podla mna by siet zberni mala byt vacsia. Zaujimalo by ma kde este v blizkom okoli zberaju tento odpad a ake druhy nie je mozne odovzdat na zbernom dvore a preco?

OB

pridané: 22.10.2007 (23:25:52)

to:Bc. Peter Bilik
pravidlo č. 3. zmazané. správca

eee

pridané: 21.10.2007 (00:52:34)

2 oplotenie na Moravskej
Dakujem, aku lehotu ma stavebnik na odstranenie a ake mu vyplyvaju sankcie ?

Bc. Peter Bilik

pridané: 20.10.2007 (09:42:11)

oplotenie na Moravskej
pravidlo č. 3. zmazané. správca

Božena

pridané: 19.10.2007 (14:23:27)

oplotenie na Moravskej
Stavebník bol na poukazaný nedostatok upozornený.

ŽPaV

pridané: 17.10.2007 (21:03:10)

archivácia
augustové príspevky boli zaarchivované

správca

pridané: 17.10.2007 (09:04:19)

vyčistenie rigolu
Chcem upozorniť na nevyčistený rigol za Podmájskou a Chalupkovou ulicou – v mieste pri krikžovatke „družstevných“ ciest sú napadané suché konáre, čo by mohlo spôsobiť znovu neodtekanie vody z polí, keď sa topí sneh – ako to už bolo aj v predchádzajúcich rokoch. Rigol nieje udržiavaný - nerobí sa tam vykosenie – je to celé zarastené pomerne vysokou burinou – kto to má v kompetencii? Upozorňujem na to teraz preto, že v tomto mieste zvykne byť zložený kontajner pri jesennom upratovaní – tak by sa to mohlo spojiť aj s úpravou tohto priestoru.

AP

pridané: 16.10.2007 (23:59:41)

oplotenie na moravskej ulici II.
Na moj prispevok nikto neodpovedal a na stavbe sa nic nezmenilo.
Vladne tu ignoracia???

Bc. Peter Bilik

pridané: 11.10.2007 (08:37:42)

Re: Neporiadok
Je nelogické, ak miesto v bezprostrednej blízkosti pomníka obetiam 2. SV patrí do majetku farského úradu. Tento pamätník je pamätníkom, ktorý postavilo mesto a malo by si vysporiadať s farským úradom časť pozemku, náležiaceho k pomníku a starať sa oň.

Marian Libiak

pridané: 9.10.2007 (07:55:41)

neporiadok
sorry, beriem späť. celý park vrátane pozemku pod pamätníkom je vo vlastníctve farského úradu. v katastri sa síce nevyznám, ale práve mi to zvestovali kompetentní kolegovia. juro, aj tak vďaka za informáciu, predpokladám, že sa nejakým spôsobom pokúsia situáciu vyriešiť ...

čokyna - správca

pridané: 8.10.2007 (19:10:53)

Neporiadok
Ale ale,otvorte si stránku katastra a presvedčte sa.

pridané: 8.10.2007 (13:57:25)

neporiadok pri pomníku
juro, pomník a pozemok okolo nepatrí farskému úradu (niekto si chcel zjavne podpichnúť). kolegovia tvoj odkaz čítali, dnes to, podľa mojich informácií, boli preveriť ...

čokyna - správca

pridané: 8.10.2007 (13:14:38)

No divne vyzeraju tie fotky.

stano

pridané: 7.10.2007 (19:28:32)

Oplotenie na Moravskej ulici
Chcem sa spytat, ci takto moze byt oploteny stavebny pozemok z hladiska bezpecnosti. Jama je podla mna okolo 2 metrov a je nebezpecenstvo urazu chodcov, hlavne malych dedi.
http://mobilatak.sk/fotky/vrable/dsc00153.jpg
http://mobilatak.sk/fotky/vrable/dsc00154.jpg

Bc. Peter Bilik

pridané: 6.10.2007 (16:35:26)

smetisko
.Tak upozornite na to jeho majiteľa,na faru to máte kúsok od Vášho bydliska.

Eva Veterná

pridané: 5.10.2007 (13:06:34)

neporiadok pri pomníku
chcel by som upozorniť na malé smetisko pri pomníku pred kostolom.Je to pomník obetiam 2.SV tak by to tam snad mohlo vyzerat trochu kultúrnejšie.

Juro Andrla

pridané: 3.10.2007 (10:03:00)

to správca
nevymažem. oba príspevky pod týmto budem považovať za - povedzme - vysvetľujúce ...

správca

pridané: 3.10.2007 (09:49:41)

To správca
Sme v diskusnom fóre o poriadku v meste a som rád že to správca premazal. Kľudne mohol aj viac. Preto som nereagoval ani na iných fórach, kde tieto debaty pravidelne prekričia pôvodný problém. Preto aj tento príspevok prosím zmazať.

peter

pridané: 3.10.2007 (08:05:13)

To správca
Zrejme si ma nepochopil. Asi som to mal napísať jasnejšie - nemal som pocit, že v príspevkoch nely a Jozefa bolo niečo hanlivé. Chcel som len, aby ľudia videli ten prístup k anonymnosti. Nela svoj a "petrov" podpis pod príspevky považuje za neanonymný vstup a to predsa nie je pravda. Aká "nela" alebo ak "peter" sú to? Aké majú priezviská? To sú neanonymní prispievatelia? Nakoniec "peter" verejne vystupoval aj na zhromaždení k veternému parku, tak nie celkom chápem, prečo sa podpisuje tak, ako sa podpisuje.
V časti fóra venovanému "veternému parku" som ho vyzval, aby tak, ako ja, poskytol nejaké kontaktné údaje, že môžeme začať viesť kultúrny a odborný dialóg "naživo", pri stole a nie na tomto fóre. Samozrejme, výsledky môžeme zverejňovať tu. Odpoveď dodnes neprišla. Keď sa niekto podpíše "nela" alebo "peter", môže samozrejme kedykoľvek tvrdiť, že to bola iná "nela" a "peter". Asi o to ide...

Ing. Marian Libiak, poslanec MsZ

pridané: 3.10.2007 (00:30:35)

pravidlo č. 3
tvoju požiadavku pokladám za veľmi neuváženú! sám patríš medzi tých, čo sa sťažujú na pľuvance od anonymov, ktorí, keď sa doma pohádajú s manželkou, v tichosti sadnú ku klávesnici a vybúria sa do aleluja! TO NIE JE ZAUJÍMAVÁ DEBATA! iné príspevky som nemazal - a urazilo by ma, keby si si to myslel ... (mimochodom, nemám problém nikomu ukázať príspevky zmazané v zmysle pravidla č. 3 = zálohujem si ich. som zvedavý, čo podnetné na nich uvidíš a či sa prípadne dočkám od niekoho ospravedlnenia za neustále podozrievanie z obmedzovania diskusií! vôbec nemám chuť sa tu nechať špiniť, ale myslel som, že ani vy! ako vidím, to čo niekedy vadí, niekedy nevadí! dosť dobre tomu nerozumiem, budem sa teda správať ako správny fašista a budem "vás slušných (?)" ochraňovať aj proti vašej vôli. dík za túto nechutnú úlohu o ktorú ale fakt nestojím. už premýšľam, na čo sú vám vlastne pravidlá. kľudne si tu podebatujte každý na svojej úrovni, keď vám to nevadí! a od diktatúry idiotského a naivného správcu prejdeme k anarchii. kto ma pozná, vie, že ja sa z nej nepotento ...

správca

pridané: 2.10.2007 (20:15:40)

To Mažeme
Juraj, toto je dosť vážna téma. Nechaj ju , nemaž... Nie každá reakcia musí v tomto prípade končiť otázkou. Nechaj nás pokecať, please...

Ing. Marian Libiak, poslanec MsZ

pridané: 2.10.2007 (16:57:00)

pravidlo č. 3
priatelia, stačila chvíľa, čo som tu dnes nebol, a už sa tu rozhodla debata nežiadúcim smerom, kde opäť jeden komentuje druhého! prosím inteligentných prispievateľov, nenechajte sa vtiahnuť do podobných debát - nereagujte na "podpichovačov" - hneď ako sa dostanem k svojej práci, podobný príspevok vymažem! a potom musím mazať aj reakcie ...
ďakujem za porozumenie

správca

pridané: 2.10.2007 (14:49:47)

TO:Obdivovateľ=výrub zelene
Rozhodnutie o výrube drevín na území mesta Vráble a jeho priľahlých častiach vydáva podľa zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny mesto Vráble. Podľa tohto zákona sa vyžaduje súhlas orgánu ochrany prírody na výrub drevín. Súhlas na výrub drevín sa nevyžaduje na stromy s obvodom kmeňa do 40 cm meraným vo výške 130 cm nad zemou, a krovité porasty s výmerou do 10 m2, alebo pri obnove produkčných ovocných drevín, ak sa výsadba nových ovocných drevín uskutoční do 6 mesiacov odo dňa výrubu,.......Bližšie to nájdete rozpísané aj v sekcii ako vybaviť, oddelenie životného prostredia a výstavby, kde sú resp. budú uverejnené všetky žiadosti tohto oddelenia. V ponuke bude i možnosť stiahnutia si žiadosti priamo z internetu, žiaľ ešte táto časť nie je dokončená a nie sú tam uverejnené všetky žiadosti. Týmto Vás prosím o trpezlivosť, so správcom na tom pracujeme.
Avšak dôležitou informáciou pre Vás môže byť to, že ak si žiadateľ podáva žiadosť o výrub drevín, jednou z podmienok je súhlas vlastníka pozemku, nájomcu alebo správcu pozemku. Teda ak žiadateľ požiada o výrub drevín pred bytovkou, vo väčšine prípadov ide o pozemok, ktorý je vo vlastníctve mesta. Mesto však žiada súhlas na výrub drevín väčšiny obyvateľov či nájomcov bytov, hoci mu to žiaden zákon neprikazuje, nakoľko chce rešpektovať stanovisko väčšiny.
Toľko môj výklad, ak máte záujem o ďaľšie informácie, či bližšie otázky, myslím,že lepší je osobný kontakt a môžeme všetko prekonzultovať.

Mgr. Šemeláková, OŽP a výstavby

pridané: 2.10.2007 (13:42:04)

To nela
pravidlo č. 3 - zmazané. správca

Jozef

pridané: 2.10.2007 (13:03:58)

To Vas obdivovatel
pravidlo č. 3 - zmazané. správca

nela

pridané: 2.10.2007 (12:39:33)

Váš obdivovateľ
Dal som tip Nevedomemu na dokumenty, kde je všetko podrobne vysvetlené. Treba niečo viac? :-) Okrem toho je tu archív novín, kde sa to len nedávno podrobne rozoberalo. Stačí trošku poklikať v archíve.

Ešte pár slov k zvyšku textu. Neviem kde ste našli niečo o tom že mi vadia pieskoviská pod oknom. Je to presne naopak, bojoval som za ich zachovanie a vybojovali sme zopár nových preliezačiek. A čo mám proti Lúkam? Dával som ich za vzor, takže neviem s kým ste si ma poplietli, ale stáva sa aj horšie. Zvyšok nieje o tom čo mi vadí, to sú všeobecne známe veci. Ale nevadí, poďme ďalej, aspoň tu nieje nuda. :-)

peter

pridané: 2.10.2007 (10:20:15)

To peter
pravidlo č. 3 - zmazané. správca

Váš obdivovateľ

pridané: 1.10.2007 (22:52:45)

Re: Slnko
Výrub zelene pod oknom musí schváliť nadpolovičná vačšina obyvateľov domu. Podrobne je to napísané v brožúrke "Verejnosť a ochrana drevín" na stránke http://povazska-bystrica.otvorene.sk/vyruby
Stránka je ukážkový príklad, ako by to mohlo fungovať aj tu.

Poďla zákona o ochrane prírody je výrub až to posledné riešenie. Predchádza mu presvetľovanie, liečba postihnutej zelene... Na kvalitu bývania vplýva aj poloha domu, typ a veľkosť okien, typ zateplenia, zloženie obvodových múrov, dĺžka izieb, vzduchotechnika. Ľahko sa môže stať, že výrub nič nevyrieši. To je aj prípad domu na ul. 1.mája. Má toľko zlých faktorov, že tie stromy už tomu veľmi neublížia. Napríklad veľmi malé okná, sedem metrov dlhé a úzke izby. Nevhodné je natočenie domu voči dráhe slnka, chýbajúca vzduchotechnika a najnovšie aj kvalitné plastové okná, ktoré bránia prirodzenému vetraniu izieb v zimných mesiacoch.

peter

pridané: 1.10.2007 (16:06:34)

Re: Slnko
Jedni pisu rubat, iní nerubat... tak ako? Mozno sa treba narubat... Na zaklade coho sa rubu, ci vipiluju stromy? Staci ak sa obcan podnet, alebo existuje nejaky projekt zelene s casovym horizontom jeho obnovy (ked uz su stromy velke a viac zavadzaju ako kraslia a pomahaju)?

nevedomý

pridané: 1.10.2007 (15:58:02)

Slnko
Prosím Vás o uvedenie konkrétného termínu podnia žiadosti o výrub

odd.ŽPaV

pridané: 1.10.2007 (15:24:18)

Slnko
Chcel by som sa spitať na koho sa mám obratiť v pripade že bývam v činžiaku na sidlisku lúky a pred oknami môjho bytu je plno stromov z jednej aj z druhej strany, dali sme podnet na vypílenie stromov na MsU ale žadna odpoved.
Neviem ako by sa páčilo napr. prednostom MsU alebo pánovi primátorovi keby mu počas celého dňa zacláňali stromi pred jeho bytom slnečnému žiareniu.
Potom sa ľudia cíťia ako v jaskyni, a mimochodom v byte je potom aj veľká zima a tá tma je neznesiteľná.
vopred ďakujem za odpoveď

nespokojný občan


 

dnes je: 17.7.2019

meniny má: Bohuslav

podrobný kalendár

webygroup
ÚvodÚvodná stránka